۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۷۵۵۴۸
آیت الله اعرافی:

دولت کارنامه خود را به مردم ارائه دهد| سیاه نمایی نسبت به انقلاب راهبرد دشمن برای یأس مردم

امام جمعه قم با اشاره به هفته دولت گفت: دولتمردان باید کارنامه یکساله خود را به مردم ارائه داده و پیشرفت ها را نشان دهند و با شناسایی نقاط ضعف و کاستی ها درصدد جبران آن برآیند.
اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک میلاد امام هادی(ع) و عید الله الاکبر عید غدیر، بر بزرگداشت عید ولایت و امامت و توسعه مراسم های غدیر و همچنین پاسخگویی به شبهات در زمینه ولایت و غدیر به ویژه برای نسل جوان تأکید کرد و گفت: عید غدیر یک لایه عامی دارد که برای همه مسلمانان و بشریت است و همه باید این روز را گرامی بدارند.

وی با اشاره به روز پزشک و دارو سازی افزود: انتظار داریم مقوله دارو سازی در شرایط سخت امروز مورد توجه قرار گیرد و  صنعت داروسازی باید خودکفا و متکی بر داخل شود، از خادمان سلامت و پزشکان باید تقدیر و تأکید کرد که پزشکی باید همراه اخلاق معنوی، انسانی و دلسوزانه باشد، اقداماتی که حوزه های پزشکی انجام شده قابل تقدیر است اما مردم مشکلاتی در این زمینه دارند که باید به آن توجه شود.

آیت الله اعرافی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و با تقدیر از خدمات دولت برای گره گشایی از مشکلات مردم اظهار داشت: دولت ها در طول انقلاب با همه فراز و فرودها با هدایت رهبر انقلاب، مسیر خدمت به مردم را طی کرده اند اما نقدها و اشکالات هم وجود داشته است.

وی ادامه داد: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی پرونده درخشانی از پیشرفت ها در شاخص های مختلف داریم که نباید مورد غفلت قرار گیرد، امروز تلاش دشمن این است که تمام دستاوردهای بزرگ انقلاب را سیاه نشان دهند.

امام جمعه قم با بیان این که در عین تقدیر از فعالیت ها، اشکالات وجود داشته و دارد و مردم مطالباتی دارند که باید مورد توجه واقع شود، ابراز داشت: باید برخی سیاست ها را اصلاح کرد و نقد باید همراه با حمایت باشد.

وی عنوان کرد: دولتمردان باید کارنامه یکساله خود را در هفته دولت به مردم ارائه داده و پیشرفت ها را نشان دهند و با شناسایی نقاط ضعف و کاستی ها درصدد جبران آن برآیند، الگوی دولتمردی رجایی و باهنر الگوی بزرگی است که باید حفظ شود و مطالبات مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به جایگاه مهم نهاد مرجعیت خاطرنشان کرد: نهاد بزرگ مرجعیت نهاد فاخر و ذی قیمتی است که در طول تاریخ به جامعه خدمت کرده است، در همه شرایط و مراحل با رعایت رهنمودهای راهبردی که رهبر انقلاب تعیین می کنند، باید به مطالبات و رهنمودهای مراجع هم توجه شود.

وی اضافه کرد: همه موظف هستیم مقوله مرجعیت را بزرگ بداریم، مرجعیت نهادی بسیار بزرگ و تاریخی است که نباید مورد بی توجهی واقع شود، نهاد مرجعیت در طول تاریخ دین و زندگی انسان ها را صیانت کرد و در همه مسائل باید این جایگاه مهم شمرده شود.

آیت الله اعرافی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان انقلاب برای ضربه به نظام اسلامی گفت: یک هجمه شیطانی برای مقابله با ملت بزرگ ایران به میدان آمده است، در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی کینه توزان عالم و مستکبران که شکست را تجربه کرده اند به مصاف ملت ایران آمده اند که این مصاف سنگین به شمار می رود اما با مدیریت قابل گذر است.

وی افزود: امروز سیاست اعلام شده آمریکا و اذناب آن سقوط نظام و ملت ایران است و به همین دلیل گروه اقدام تشکیل داده اند و تیم وزارت خزانه داری آمریکا این کار را دنبال می کند و سعی دارند که در جهان شبکه ای برای این هدف درست کنند، باید این مصاف را شناخت، راهبردی که امروز تیم استکبار جهانی دنبال می کند این است که دستاوردهای ملت را کوچک نشان دهند و مردم را ناامید و نسبت به نظام بدبین کنند و همچنین سعی در برجسته سازی ضعف ها دارند.

امام جمعه قم با بیان این که دشمنان می خواهند امید را در دل ملت ایران بخشکانند، اظهار داشت: راه مقابله این نیست که ضعف ها و کاستی ها را بیان نکرده و نقد نکنیم، از سوی دیگر خدمات، پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب را باید مهم شمرد، گاهی برای این کار رژیم ستمشاهی را برجسته می کنند که تماما غرق در فساد بود.

وی راهبرد دیگر دشمن را مشغول سازی مردم و مسؤولان به حاشیه ها و گره زدن مشکلات به معادلات خارجی دانست و ادامه داد: می خواهند کاری کنند که تمام نگاه ها به خارج از کشور باشد تا مسؤولان نتوانند با حرکت جهای مشکلات را حل کنند، راه مقابله این است که مسؤولان و مردم به همان روحیه جهادی زمان دفاع مقدس باز گردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ایجاد ناامنی و اغتشاش به عنوان راهبرد دیگر دشمن علیه انقلاب نام برد و ابراز داشت: دشمنان از امنیت و سلامت کشور ما کور شده اند از این رو تلاش بسیاری برای ایجاد ناامنی دارند که ملت و مسؤولان باید در برابر آن بایستند.

وی با بیان این که راهبرد دیگر دشمن کنار زدن و شکستن جبهه مقاومت است، عنوان کرد: امروز دشمن از مقاومت بسیار هراس دارد و می خواهد این جبهه را شکسته و ایران را از آن جدا کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: متزلزل کردن بنیان های اقتصادی کشور راهبرد دیگر دشمن به شمار می رود، باید تحرکات جدید و نگاهی نو به مسائل داشته باشیم و در این راستا تغییراتی لازم است، همه از جمله ملت باید کمک کنند، مسأله احتکار با وجود سختی ها امری نادرست است که باید مقابله شود، همچنین دولت باید برای نقدینگی، مسائل بانک ها و مبارزه با فساد طرح های جدی ارائه کند، دستگاه قضا در مقابله با فساد باید جدی باشد و مردم باید کمک کنند تا از این پیچ عبور کنیم.

وی اضافه کرد: جایگاه رهبر معظم انقلاب و هدایت های ایشان و جایگاه مراجع جایگاه رفیعی است که کشور را می تواند از خطرات عبور دهد، در این شرایط سخت با همبستگی داشته باشیم، مطالبات باید همراه عقلانیت و حکمت بوده و با رعایت شرایط کشور باشد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: دشمنان بدانند که ملت ایران صبر می کند و با تلاش مشکلات را کاهش خواهد داد اما در برابر دشمنان تسلیم نمی شوند و مانند همیشه «هیهات مناالذله» و «مرگ بر آمریکا» سر می دهند./1323/

ارسال نظرات